ĆWICZENIA W POŁOGU

W ostatnim poście pisałam o swoich Postanowieniach Noworocznych, zdałam sobie sprawę, że swoją aktywność fizyczną zaczęłam zaraz po porodzie. Tak, może to dziwnie brzmi jednak tak było.
Wiadomo, że po porodzie nie można zacząć ćwiczyć tak jak wcześniej a każda z nas chce jak najszybciej wrócić do swojego wyglądu sprzed ciąży. Nasze ciało zmagazynowało duże zapasy, które zbierało przez cała ciążę. Faktem jest to, że karmienie piersią oraz wykonywanie systematycznie prostych ćwiczeń zwiększa naszą szansę na odzyskanie sylwetki sprzed ciąży. 
W szpitalu przed porodem dostałam broszurkę z informacją o ćwiczeniach.
Dlatego też, rozpoczęłam wykonywanie ćwiczeń dwa dni po porodzie, oczywiście rodzaj i wykonywanie ćwiczeń zwiększa się wraz z czasem. Na samym początku są to ćwiczenia, które mają na celu usprawnić nas szczęśliwe mamy po porodzie. Później wprowadziłam ćwiczenia, które mają na celu kształtować i rzeźbić sylwetkę. Zauważyłam, że w miarę upływu czasu moje ciało stało się bardziej jędrne od porodu i bardziej elastyczne.

W pierwszych dniach po porodzie ćwiczenia mają na celu:
  • usprawnić mięśnie oddechowe, 
  • zlikwidować zmęczenie po porodzie,
  • pobudzić krążenie,
  • pobudzić przemianę materii,
Ćwiczenia, które wam przedstawię można także wykonywać leżąc w łóżku jeżeli mamy zalecone leżenie.

ĆWICZENIA ODDECHOWE - polegają na :
  •  głębokich wdechach przez nos - stawiając opór dłońmi położonymi na brzuchu i spokojnemu wydechowi przez usta. 
ĆWICZENIA RĄK I DŁONI  - polegają na:
  • kręceniu dłońmi w nadgarstkach zataczając w powietrzu okręgi,
  • zaciskaniu i rozluźnieniu pięści,
  • zginaniu i prostowaniu rąk w łokciach,
  • unoszeniu całych dłoni do góry i opuszczaniu ich,
  • silnemu wyciąganiu dłoni przed siebie oraz uniesieniu wysoko rąk nad głowę, dłonie wykonują ruchy przypominające wkręcanie żarówek,
ĆWICZENIA STÓP I NÓG (w pozycji na plecach)
  • kręceniu stopami w kostkach zataczając kręgi,
  • przyciąganiu do siebie palce stóp napinając łydkę i rozluźniać,
  • skręcaniu stopy w prawo, później w lewo, do środka i na zewnątrz,
  • zginaniu nóg w kolanach i prostowaniu, zsuwać stopy po materacu w trakcie prostowania

Wyżej opisane ćwiczenia wykonywałam dwa dni po porodzie aż do zakończenia 6 tygodnia. 
Ćwiczenia banalnie proste, które zajmują naprawdę mało czasu.
Można wykonywać je przed snem, po przebudzeniu albo podczas drzemki naszego maluszka.
Oczywiście z upływem czasu dodawałam także inne ćwiczenia w zależności od mojego samopoczucia danego dnia.

Teraz jednak gdy czas połogu już się zakończył chce wrócić do moich ćwiczeń sprzed ciąży, które są bardziej wysiłkowe.
Ale o tym w następnym poście :)

2 komentarze:

  1. ja też miałam podobny zestaw ćwiczeń, ale nie miałam tyle silnej woli, co Ty :)) w każdym razie po zakończeniu połogu wybrałam się do klubu fitness i zaczęłam od zajęć tanecznych, a po pewnym czasie dorzuciłam siłownię i bardzo szybko odzyskałam formę i czułam się świetnie:) teraz już od dłuższego czasu sobie niestety odpuściłam, choć figura została, tylko kondycja spadła:)) Ale się rozpisałam... w każdym razie życzę Ci wytrwałości i dużo optymizmy płynącego z ćwiczeń!:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zaczełam ćwiczyc dwa tygodnie temu i ciesze sie ze nie robilam tego wczesniej

    OdpowiedzUsuń