MOJE COTTON LOGHT BALLS


Od 1,5 tygodnia nie zaglądałam tutaj, a to za sprawą która pochłonęła mnie całkowicie.
Od dawna marzyły mi się kolorowe kule do pokoju mojej małej Żabci, jednak cena tego gadżetu mnie przeraziła.
Stwierdziłam, że takie lampiony mogę spokojnie sama zrobić i będę miała większą satysfakcje niż zakupione prosto ze sklepu.
Nie powiem, bo nie było to, aż takie łatwe, znaczy się trochę pracochłonne - jednak efekt końcowy całkowicie mnie powalił. 
Materiały jakie wykorzystałam to :
  • balony, 
  • włóczka kolorowa, 
  • klej (bezbarwny po wyschnięciu),
  • lampki choinkowe, 
  • drucik, 



Balon nadmuchałam do takiej wielkości jaki chciałam nadać kulce - u mnie akurat były to różne wielkości balonów. Niewielką ilość kleju przyklejałam na czubek balonu i owijałam balon włóczką, tak aby nie było za dużych prześwitów, choć u mnie się zdarzały :). Trzeba owijać tak balon aby włóczka przylegała do jego powierzchni a przy tym go nie zdeformować w trakcie owijania. Gdy już kończymy owijanie włóczką balona na samym końcu wiążemy supeł.




Gdy mamy już wszystkie balony owinięte, to kolejnym krokiem jest rozrobienie kleju.
Ja swój klej rozrobiłam w proporcji 1:1 z wodą. Owinięte balony moczyłam w kleju, dociskałam rękoma tak aby klej pokrył całą powierzchnię włóczki. Resztę kleju odcisnęłam.
Takie namoczone kulki suszymy ok. 24h w pozycji wiszącej.
Gdy kulki są już suche, kolejnym krokiem jest przebicie balona w kilku miejscach i wyciągnięcie go przez otwór, który zrobiliśmy wcześniej w trakcie naciągania włóczki na balon.
Ostatnim już krokiem jest włożenie pojedynczej lampki do kuli, tak aby znalazła się w środku i owinięcie kabelka za pomocą drucika.
To wszystko co trzeba zrobić, aby oczy mogły cieszyć się kolorowymi światełkami.

11 komentarzy:

  1. tez chcialam miec takie ale nie wiedzialam jak je zrobic, kobieto jestes wielka !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały efekt!! A czy Twój klej to tak, jak na zdjęciu magic? Bo ja czytałam gdzieś, że do tego jest potrzebny klej do tapet i to mnie powstrzymywało przed zrobieniem, bo nie chciało mi się latać i szukać, gdzie u mnie taki dostanę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, używałam tego kleju Magic oraz takiego z Tesco w żółtym opakowaniu za niecałe 6zł. :)

      Usuń
  3. Halo halo! co tam u was? czy to już?? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. A jakiego kleju użyłaś???

      Usuń
    2. użyłam kleju Magic :) a jak się skonczył to zakupiłam taki w żółtym opakowaniu za niecałe 6zł w TESCO :)

      Usuń