Pielęgnacja skóry przyszłej mamy przeciwko rozstępom





Odkąd jestem w ciąży starannie dbam o swoją skórę. Mowa tutaj o ROZSTĘPACH, z którymi każda przyszła mama zaczyna walczyć. Wiadomo lepiej zapobiegać rozstępom niż później mieć do siebie pretensje, że nic w tym kierunku się nie zrobiło.

Jak powstają ROZSTĘPY ?

Nasza skóra zbudowana jest z włókien kolagenowych, które powodują sprężystość oraz jędrność. Wiadomo, że w wyniku rozciągania skóry ( np. ciąża, szybkie przybieranie na wadze) włókna te nie pracują prawidłowo są słabe i dochodzi do ich przerwania czyli uszkodzenia. W miejscu gdzie skóra była przerwana pojawiają się przebarwienia, które mają kolor przeważnie czerwono-siny. 
Jeżeli w czasie ciąży nie zadbamy o odpowiednie nawilżenie skóry oraz przygotowanie jej do zmian wagi a także rozciągania mogą grozić nam rozstępy. Przeważnie w ciąży występują one na piersiach, brzuchu, pośladach i biodrach.
Oczywiście trzeba także wsiąść pod uwagę aspekty genetyczne np. jeżeli twoja mama lub siostra je posiada to prawdopodobnie ty też możesz je mieć - ale niekoniecznie. 

Jak ja zapobiegam rozstępom?

Od samego początku jak tylko dowiedziałam się, że jetem w ciąży przeczytałam mnóstwo artykułów na temat rozstępów. Dowiedziałam się, że ważnym elementem jest odpowiednia dieta, prawidłowa pielęgnacja oraz ćwiczenia fizyczne (u mnie akurat niestety nie wskazane :( ).

Jeżeli chodzi o DIETĘ to wskazane jest jeść dużo warzyw i owoców, szczególnie tych które zaopatrzone są w duże ilości mikroelementów takich jak cynk i krzem np. brukselka, buraki, fasola,groch, ryby morskie, mięso z indyka oraz chleb razowy, płatki owsiane, otręby.

PIELĘGNACJA SKÓRY. U mnie pielęgnacja skóry rozpoczyna się od peelingu ciała. Robię go dwa albo nawet trzy razy w tygodniu w czasie kąpieli, ponieważ powoduje on, że skóra jest bardziej chłonna na kosmetyki pielęgnacyjne. Oczywiście trzeba pamiętać aby omijać okolice brzucha, ponieważ nie jest to wskazane w czasie ciąży. Jeżeli chodzi o kosmetyki to codziennie nakładam krem zapobiegający rozstępom oraz olejek do pielęgnacji ciała dla kobiet w okresie ciąży.



  • Peeling co ciała, głębokie nawilżenie dla skóry suchej oraz normalnej z firmy LIRENE, zakupiony w Rossmannie za niecałe 13 zł za 200ml. Pelling jest drobnoziarnisty, ma żelowaną konsystencję, dobrze się pieni i pięknie pachnie. Moja skóra jest dobrze nawilżona, martwy naskórek zostaje zdarty, dzięki czemu skóra jest wygładzona i nie wysuszona. Wcześniej używałam gruboziarnistych peelingów ale w ciąży z nich zrezygnowałam. Więcej można przeczytać tutaj KWC


  • Krem zapobiegający rozstępom wzmacniający strukturę skóry z firmy PHARMACERIS z linii M zakupiłam w aptece za ok. 37zł za 150ml. Używam go od 2 tyg. Producent informuje, że preparat wskazany jest to używania dopiero od 4 miesiąca ciąży. Krem ma wzmocnić elastyczność skóry na rozciąganie. Dodatkowo posiada FITKOMPLEKS który ma za zadanie hamować odkładanie się tkanki tłuszczowej w miejscach szczególnie na to narażonych. Krem używam zawsze rano oraz po przyjściu z pracy, aby moja skóra nie była sucha. Wcieram go delikatnymi okrężnymi ruchami w brzuch, uda i pośladki a także biodra. Ma delikatną konsystencję oraz delikatny zapach. Nie klei się do ubrań,szybko się wchłania. Więcej opinii. o produkcie znajdziecie tutaj KWC  




  • Drugim specyfikiem jest Olejek do pielęgnacji ciała dla kobiet w ciąży z firmy BABYDREAM zakupiony w Rossmaannie za ok. 12zł za 250ml. Olejek pięknie pachnie, ponieważ zawiera w sobie olejek migdałowy, olejek z makadamii i jojoba, olejek sojowy, słonecznikowy oraz witaminę E. Produkt nie zawiera żadnych substancji konserwujących. Olejku używam codziennie wieczorem po kąpieli, nadkładam go od stóp po sam czubek głowy :) Wchłania się szybko, ale jak wiadomo olejek pozostawia lekki tłusty film na skórze, co mi akurat na noc nie przeszkadza. Produkt bardzo wydajny. Więcej można przeczytać KWC


Posiadam jeszcze Płyn do higieny intymnej polecany dla kobiet w ciąży i po porodzie z firmy Ziaja z serii MAMMA MIA, zakupiony na stoisku Ziaja za ok.18 zł. za 300ml.  Z tego produktu jestem bardzo zadowolona, jest bardzo wydajny nie podrażnia okolic intymnych, zapewnia długotrwałe uczucie świeżości oraz komfortu. Płyn jest bardzo delikatny, bezzapachowy i nie posiada żadnych barwników. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz