Ciężarówka :)

Do napisania tego posta skłoniła mnie obecna sytuacja w której obecnie się znajduje -  CIĄŻA :)
W moim ciele zachodzi wiele zmian. 
Zmieniła się cera nie wspominając o włosach, które nie są już tak kręcone jak kiedyś.:(

Jako, że jestem na końcówce I trymestru chciałabym napisać o tym co zmieniło się do tego czasu i jakie są moje "wrażenia" z pierwszego trymestru ciąży.

A więc wszystko od początku:)

Słowo TRYMESTR nie oznacza nic innego jak TRZY MIESIĄCE, dlatego też :
  • I TRYMESTR trwa do końca 13 tygodnia
  • II TRYMESTR obejmuje od 14 aż do końca 26 tygodnia
  • III TRYMESTR rozpoczyna się od 27 tygodnia i trwa aż do porodu.

Ja kończę właśnie 12 tc. i mogę śmiało napisać, że czuję się świetnie. Nic z tego co mówiły koleżanki z pracy lub też przeczytałam w internecie jakoś szczególnie u mnie nie występuje. 
Jednak w moim organizmie zachodzą bezsprzecznie zmiany, które są oznakami ciąży :
  1. Ból piersi  - naprawdę potrafią straszliwie boleć,
  2. Zniknięcie okresu - choć czasami czułam się tak jakbym miała go zaraz dostać,
  3. Senność - która, jest silniejsza od Ciebie !!!,
  4. Zmęczenie organizmu,  
  5. Pogorszenie stanu cery - (trądzik - u mnie może dlatego występuje, gdyż na samym początku brałam strasznie dużo tabletek hormonalnych)
  6. Ciągłe siusianie
Całe szczęście ominęły mnie poranne mdłości, wymioty oraz bezsenność a także złe samopoczucie. Choć mój mąż twierdzi, że wahania nastroju mam cały czas :) Ja jakoś ich nie zauważam.
Nie przytyłam dużo, bo tylko 1kg., paznokcie moje są twarde a włosy nie wypadają. 

Trzeba jednak pamiętać, że w tych pierwszych tygodniach ciąży należy zwolnić tempa, zadbać o siebie, odstawić wszelkiego rodzaju używki  - ALKOHOL, PAPIEROSY itp.
I pamiętać, że ciąża to nie choroba!!!!!

Mam nadzieję, że nie zanudziłam was swoim pierwszym krótkim postem. Jeżeli jesteście w ciąży lub jesteście w trakcie pierwszego trymestru to podzielcie się swoimi wrażeniami. Co wam towarzyszyło  lub towarzyszy w trakcie ciąży.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz