Nordic walking w ciąży


W poprzednim poście pisałam o mojej aktywności fizycznej w ciąży.
Ćwiczyłam przed ciążą i ćwiczę w jej trakcie.
Przed ciążą uprawiałam Nordic Walking. 
Uwielbiałam tą aktywność fizyczną więc postanowiłam kontynuować ją także w ciąży.
Aby uprawiać Nordic Walking nie potrzeba wiele - wystarczą chęci, wygodne obuwie, strój a także kijki do nordic walking.
Najważniejsze jest to, że można spacerować gdzie tylko się da i obojętnie jaka towarzyszy nam pora roku. 
Nie przeszkadza nam deszcz, słońce czy śnieg.


Jakie są zalety z uprawiania Nordic Walking w ciąży ? :
- utrzymanie dobrej kondycji fizycznej w ciąży,
- zmniejsza obciążenie stawów i kręgosłupa,
- zmniejsza skurcze łydek, które w ciąży często występują,
- przebywanie na świeżym powietrzu,
- zmniejsza wystąpienie żylaków,
- lepsze dotlenienie organizmu,
- szybszy powrót do formy po porodzie,
- pomaga utrzymać kontrolę nad przybierającą wagą, 
- lepsze samopoczucie psychiczne i fizyczne :)


Na co trzeba uważać :
- na potknięcia, 
 - na kontuzje, czy skręcenia - dlatego zawsze lepiej aby ktoś z nami spacerował,


Jest to jedna z moich ulubionych aktywności w ciąży.
Staram się maszerować 2-3 razy w tyg. po godzinie.
Przed marszem wykonuje zawsze krótką rozgrzewkę organizmu, aby lepiej się maszerowało.
Nie jest to szybki marsz tylko dostosowany do mojego organizmu.

Pamiętaj tylko o konsultacji z lekarzem czy nie ma żadnych przeciwwskazań do aktywności fizycznej w ciąży.

Pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz