WIZYTA PATRONAŻOWA POŁOŻNEJ PRZED PORODEM

Dziś odwiedziła mnie moja położna w ramach wizyty patronażowej przed porodem, którą sama sobie wybrałam.
Nie chciałam chodzić do szkoły rodzenia, która w moim mieście nie cieszy się zbytnią popularnością oraz opinią.
Dlatego stwierdziłam, że sama wybiorę sobie położną z którą będę mogła przed porodem spokojnie porozmawiać i która będzie mi towarzyszyła w pierwszych tygodniach po porodzie.
Okazało się, że jest to bardzo miła i kompetentna osoba, która odpowiadała na wszystkie moje pytania. Jak wiadomo, my ciężarne (szczególnie te, które rodzą pierwszy raz) mamy ich tysiące.

Wizyta trwała około 1,5 godz. Na początku położna wypytała mnie o stan zdrowia, kazała pokazać kartę ciąży oraz założyła swoją kartę z wszystkimi informacjami.
Zostałam mile zaskoczona, przeróżnymi broszurkami, ulotkami oraz prezentami takimi jak :

  • butelka AVENT 125ml,
  • sudocremem,
  • kremem z Bella Baby,
  • wkładkami dla ciężarnych,




W czasie naszego spotkania poruszałyśmy wiele tematów, które mnie ciekawiły i na które chciałam znać opinię jeszcze kogoś prócz mojej Pani ginekolog.
Dowiedziałam się jakie dokumenty należy zabrać do szpitala oraz co powinno się znaleźć w walizce rodzącej.
Nie wspominając już o pytaniach typu :

  • jak wygląda wizyta na oddziale położniczym,
  • jak mam się przygotować do porodu,
  • jakie są fazy porodu,
  • co myśli na temat znieczulenia zewnątrzoponowego,
  • jak liczyć skurcze,
  • czy lepiej aby mąż uczestniczył w porodzie,
  • jak wygląda karmienie po porodzie itp.

Nie zabrakło pytań dotyczących oczywiście opanowania bólu w trakcie porodu :

  • czy najlepsze jest branie prysznica,
  • siedzenie na piłce i ruszanie biodrami,
  • chodzenie, siedzenie itp.

Tych pytań było naprawdę bardzo dużo. Jestem mega zadowolona z tej wizyty. Wiem, że w razie czegokolwiek, mogę śmiało do niej dzwonić i poradzić się nieważne czy będzie to noc czy dzień - dostępna jest 24h na dobę.

Wizyta ta trochę mnie uspokoiła, już chyba tak panicznie się nie boję. Wiadomo strach zawsze będzie towarzyszył, ale teraz jestem trochę bardziej pozytywnie nastawiona do tego całego wydarzenia. Oczywiście każda z nas będzie miała inne pytania i inaczej podchodziła do tego wielkiego wydarzenia.

Jeszcze krótka ściągawka co należy zabrać do szpitala :

  • dokumenty,
  • dowód osobisty,
  • grupa krwi oryginał lub wpis do dowodu,
  • jeżeli grupa krwi jest czynnikiem RH (-) to również wynik przeciwciał,
  • wynik badan laboratoryjnych: morfologia, mocz, HBS, WR,
  • książeczka przebiegu ciąży,

Co powinno znaleźć się w walizce rodzącej :

  • przybory toaletowe, 
  • kosmetyki,
  • ręczniki ( 2 szt.),
  • skarpetki,
  • koszule nocne rozpinane od góry ( 2-3 szt.)
  • kapcie, klapki pod prysznic,
  • szlafrok,
  • figi ( 4-6 par, bawełniane) lub higieniczne połogowe ( siateczka),
  • wkładki laktacyjne,
  • chusteczki nawilżające,
  • spinka do włosów, frotka, opaska,
  • podpaski duże,
  • woda niegazowana,
  • sztućce,
  • talerzyk, kubek,
  • chusteczki dla niemowlaka,
  • krem p/ odparzeniom,
  • batonik lub kanapka dla męża,

4 komentarze:

  1. zastanawiam się kiedy mnie złoży taka wizytę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co się orientuje, to chyba sama musisz wybrać położną, która będzie przychodziła także po narodzinach dzidziusia i się umówić.
      Przynajmniej tak jest u nas :)

      Usuń
  2. witam!o co chodzi z ta położna?widzialam na blogach ze kobietki w czasie ciazy spotykaja sie zpołożnymi ale ja nie mam pojecia jak sie do tego zabrac gdzie taka znaleść ?:)wiem ze mozna uslyszec wiele cennych rad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swojej położnej poszukałam w internecie, zadzwoniłam i umówiłam się.
      Są to spotkania w ramach wizyt NFZ, więc nic za nie nie płacisz.
      Możesz naprawdę się wiele dowiedzieć, więc warto poszukać albo popytać znajomych, może polecą ci kogoś fajnego i kompetentnego.

      Usuń